Main Menu
bullet Home
bullet Contact Us
Welcome
Username:

Password:

Remember me

[ ]
Guests: 6, Members: 0 ...

most ever online: 62
(Members: 0, Guests: 62) on 28 May : 20:11

Members: 19
Newest member: Nebulus
Last seen
  • Midget
    [ 1 hour, 2 mins, 9 secs ago ]
  • jerryjugend
    [ 1 hour, 43 mins, 15 secs ago ]
  • senne
    [ 2 days, 2 hours, 44 mins, 40 secs ago ]
  • AndreasI
    [ 1 month, 3 weeks, 13 hours, 52 mins, 57 secs ago ]
  • Riedel
    [ 2 months, 3 weeks, 5 days, 13 hours, 22 mins, 31 secs ago ]
  • snapphanen
    [ 4 months, 5 days, 8 hours, 59 mins, 38 secs ago ]
  • zany73
    [ 11 months, 4 weeks, 1 day, 19 hours, 44 mins, 57 secs ago ]
  • LordBalder
    [ 1 year, 1 month, 3 weeks, 2 days, 14 hours, 49 mins, 56 secs ago ]
  • Spac3d
    [ 1 year, 10 months, 1 week, 1 day, 14 hours, 2 mins, 41 secs ago ]
  • arc3371
    [ 2 years, 2 weeks, 2 days, 11 hours, 4 mins, 24 secs ago ]
Forums
KKf Karlshamns hemsida :: Forums :: Blandade delar
<< Previous thread | Next thread >>   

Slagfältsresa

Go to page   <<      
Author Post
jerryjugend
Mon May 31 2010, 07:31AM

Tja , både jag o sotaren har ju inte så nya bilar, o sen är man garderad mot alla eventualiteter.
(minns normandie -04 när borgs jänkare gav upp andan två ggr)
O 2000:- per näsa, för att kunna hålla farten uppe på autobahn o aircondition ...ja det tog överhanden.
Back to top
jerryjugend
Tue Jul 27 2010, 03:35PM

Jag har fått förfrågan från registratorn på BTH idag vid kaffet så började han att diskutera bodens fästning med IT-chefen.
Jag kunde ju inte låta bli att lägga mig i o det slutade på hans kontor 2 timmar senare o han hade bunker-böcker inne på kontoret !!
1) Han har varit kompanichef på ING 3 i Boden
2) han har lett krigsspel.
3) han har ett stort militärhistoriskt intresse från WWII o framåt.
4)han har varit chef för försvaret av oxelösunds hamn med fortet som jag var o besökte förra året.
5) han är en mycket trevlig prick.

Problemet blir följande: jag antar att vi iså fall får hyra större bil vilket blir ca 1000:- per näsa
Fördelen blir, att han kan berätta en hel del om militära installationer
det blir billigare med boendet o roligare med flera personer.
Vi kan köra utav helvete utan tanke på att demolera ZANY´S bil eller riskera att bli stående.

MEDDELA MIG SNARAST om ni kan tänka er detta alternativ ,(alltså att hyra bil) han är mycket sugen !!

Tänkte mest på att ZANY kanske inte hade så tjock reseplånbok.
Back to top
jerryjugend
Fri Jul 30 2010, 06:29AM

har varit i kontakt med AVIS biluthyrareen i kristianstad.
Normalstor familjebil Typ: Skoda octavia kombi , VW Passat

fredag till fredag
Bil med fria mil , självriskeliminering (dvs inte ett öre i självrisk vid olycka), extra förare
1.426:- per person.
fredag till lördag
samma villkor som ovan
1.604:- per person.

Back to top
LittleRoundTop
Fri Jul 30 2010, 09:43AM
Registered Member #5
Jag tycker inte det är något att tveka om... Givetvis tar vi med alla som är intresserade. Visst, lite dyrare bil, men billigare boende och mat.

- A day without blood is like a day without sunshine... -
Back to top
zany73
Tue Aug 03 2010, 05:16AM

Jag känner tyvärr att jag måste avböja denna gången, känns lite dumt men det är inte roligt att åka om man måste snåla, så nästa gång kanske.
Hoppas det inte ställer till det alltför mycket.
Back to top
jerryjugend
Sun Sep 22 2013, 07:15PM

Hemma från en kul resa till Kreta.

Man börjar med hyrbil o kommer närmre o närmre Máleme , hjärtat bankar ordentligt..... o DÄR .....!!! Flygfältet........ tvärnit in på en parkering.
Börjar packa ut väskan med kartorna från ASL-spelet med Málemestrideerna ,SMB´s "kreta" ,Kameror 3 stycken....

Då märker man två vaktsoldater med vapen i färdigställning lösgörande sig ur skuggorna från ett olivträd o undrar vad jag har där att göra, det är de försvarsanställdas parkering.
Jag berättar om mitt brinnande intresse för just striderna runt flygfältet , den ene meddelar då att han skall hämta en överordnad... ca 5 min. senare kommer denne överordnade samt ene soldaten tillbaka , jag får då höra att jag kan komma tillbaka om någon timme så skall det nog gå att ord´na ett besök , .... WOW !!!

Kör tillbaka runt fem-snåret o då är vakterna utbytta , parkerar bilen , o den ene soldaten närmar sig o jag berättar återigen om mitt ärende , jodå säger han det går bra att komma in , WOOOOWWWW ........ men då gastar den andre någonting på grekiska o de börjar diskutera , soldat nr 1 särger då att han skall hämta en överordnad , ca fem min. senare kommer samma överordnade som innan o säger att det inte är möjligt att komma in , jag börjar med att undra varför jag fick ett jakande svar innan , men det blev ingen reaktion , sen drog jag på med storsläggan att " jag under 30 års tid minsann hade velat att komma hit o titta på denna historiska plats....." då börjar soldaten o den överordnade diskutera o jag ser ett hopp om att få komma in ...... NIX !!! Soldat nr. 1 kommer raskt emot mig stannar på 2 meters håll o småryter " YOU LEAVE NOW SIR, NOOOW !! "

Nåväl jag tog mig ner i den uttorkade Tavronitis flodfåran o gick så längt jag vågade, tog mig över ett staket o kom riktigt in på livet på fältet o fick en del bilder sen träffade jag en Australiensare som guidade runt ett par britter, han blev lite impad av mina kartor.

Försökte även att nästan ta mig in via fallskärm (paraglide efter båt) men han ville inte köra så långt det hade blivit dubbelt mot hans brukliga runda o ville inte lägga den tiden.

Nåväl jag har ialla fall vandrat nere i tavronitis där Von Plessen o Von Brauns mannar glidlandade.
Back to top
Go to page   <<      

Moderators: Riedel, jerryjugend, zany73, senne, Midget

Jump:     Back to top